21 Ekim 2014 Salı

ESKİ LEHİSTAN 'ın BAŞKENTİ KRAKOW GEZİSİ

Tekrardan Merhabalar sevgili okur ;
 bu gezimi geçen haftalarda gerçekleştirdim ancak yazma fırsatım olmadı zaten gezi baya olaylı olduğu için şokunu 2-3 gün atamdım :D
Zaten Krakowa gitmek istiyordum ama Master Turun ücretsiz rehber eşliğinde gezisi vesile oldu diyebilirim sabah 12 de Krakowda Olmamız gerekiyordu ancak Lublin den Krakow 'a tren en az 4-5 saat sürüyordu ve bunun için 6:12 trenine sabah biletimizi önceden aldık ancak tren garına önceden varmamız için 4:30 da kalkıp yollara düştük :)

Tren garına birazda erken vardık daha vakit varken birşeyler atıştırdık Yurtta ki 2 türk arkadaşımdan birisi olan Erhan gece uyumamış uyku gözlerinden akıyordu resmen bende tam alamamıştım halsizdik tani :D

Tabi tren garında Krakow turuna katılacak olan bir düzine Türk ile karşılaştık selamlaştık ama çok muhatap olmadık neden bilmiyorum içimizden gelmedi aralarından birisi ile anlaştık Serhat adı sonrada o da bize katıldı Krakow da ...

Tren Yolculuğumuz başladı ve bizim bölmeye kimse oturmayınca yolculuk boyunca yatarak yola devam etme fırsatımız oldu normalde dolu oluyor ,arada kalkıp çantamızdan aparatif abur cuburlarımızdan atıştırdık , yol boyunca geçtiğimiz yerler hep sisli olduğu için pencere camından da bakacak birşey yoktu hep uyuduk , ama o tren uykusu olmasa baya halsizdik ve yorgunduk....
Tren krakow a vardığında ilk iş Serhat'ı bulduk başka vagondaydı inince göremedik sonra hepimiz de açlık olunca Burger King 'e oturduk bizim Lublin de Burger King yok tabi afiyetle yedik yemeğimizi :) Bu arada buraya ingilizce yoksunu gelen Türkler olduğunu da gördüm diğer gruptakiler resmen ingilizce konuşma yoksunular ama gelmişler tabi kime ne onlarda yaşıyor iyi kötü bizene :D

Yemekten sonra 2 zloty verip tuvalete girdik trenden akşamdan kalma gibi çıkınca üstümüzü başımızı bir düzeltelim dedik Serhat ile Erhan kıyafetlerini değiştirdiler tabi sıcak diye bende üst ceketimi çıkarttım ve çantanın yanına sıkıştırdım ..

Saat 12 de Toplanma alanında toplandık Radio Guide lar dağıtıldı herkeze grup 2 ye bölündü ve gezi başladı Rehberimiz Polonyalı konuşması güzel ama bazı kelimeleri arada unutan eğlenceli bir bayandı :)

Gezi boyunca ilkginç tarihi olayları anlattı ve genelde eğlendirdi :)
Olayların çoğunda türklerin de katkısı olduğu bizi gururlandırdı diyebilirim :)
Gezi genel anlamı ile eğlenceli ve güzel geçti diyebilirim taaki akşam saatlerine kadar ...
Aşağıfaki Ejderha bakire kızları yiyormuş :p Rehberimizin yalancısıyım bakın :D
Her 5 dakikada bir ağzından alev püskürten bu ejderhayı meraklı arkadaşlar fotoğraflayacak diye dakikalarca başında bekledik diyebilirim :D
Ejderha yı da gördükten sonra yıllarca Lehistan'a başkent olmuş Krakow 'un kalesini gezdik ...
Akşam Saatlerine doğru Türkiyede Üniversiteden arkadaşım Erenay ile araştık ve buluştuk , onunda yardımıyla çevrede kalacak hostellere baktık herkes önceden ayarlamış biz bulamazsak Trene atlar döneriz demiştik ki Trende bulamayınca ortada kaldık yorgunluktan bitmiş bir halde 5-6 hostel gezdik Master Tur görevlileri 6 Hostel aramışlar hepsi dolu ve hostel bulamayınca Erhan ve Serhat gece Clup'ta takılır sabahları diye çılgınce bir fikir buldular ve harbi harbi yapacaklardı ama yorgunluktan ayaklarımda enerji kalmayan ben bunu göze alamıyordum :D  eğer gece yi Clup ta geçirseydik Krakowdan paçayı kurtaramazdık :D
Tren ve Otobüslerden Emin olmak için gara gittik Tren garı ve Otobüs garı hemen hemen aynı yerdeydi tren bulamayınca koşturarak otobüs sorduk Erhan koşturmadan yorulmuş dışarda sigarasını içerken Serhat la ben şans eseri 5 dakika sonra kalkıcak olan otobüsü gördük ve gişeye gidip sorduk kadın bileti aşağıdan alacaksınız deyip peron numarası söyledi ben arkamı döndüm koştururken Serhat kolumdan tuttu bilet dedi lan aşağıdan dedim ama nasıl koştuk anlatamam :D  Sanki özgürlüğü yakaladık he :D
Bir baktık otobüs beklerken küçük bir servis sıra var baya bilet şöförden alınıyordu ben sırada beklerken Erhan ve Serhat otomattan yiyecek birşeyler aldılar birşey yememiştik ve açtık ama vakit yoktu son anda serviste açılı koltuklarla kendimize yer bulduk ve 5 saatlik bitmeyen yolculuğumuz başladı Servise 7 gibi bindik ve Lubline indiğimizde gece 12 falandı Erhan vay arkadaş dedi hava karanlıkken çıktık karanlıkken geldik :D
Taksiye atlayıp yurda varmadan indik açtık çünkü ve Döner Kebapçımızdan yemeğimizi alıp odalarımıza çekildik ve deriiin bir ohh çektik :D

18 Ekim 2014 Cumartesi

Lublinde Yaşam Ve Yurt Hayatı ve Alkol

Yazmaylı uzun zaman oldu sevgili okurum bu sırada tabiki bir sürü macera yaşadım ancak hepsini yazacak kadar vaktim olmadı Erasmus Programındaysanız hızlı yaşamaya alışmanız gerek sevgili okurum hele ki evde oturmayı sevmeyen biri iseniz vay halinize :)

İlk haftalarda son derece lüks yaşam alanlarımdan ayrılıp ilkkez toplu yaşam alanına geçiş yapan ben ilk günler çok zorlandım hatta dönmeyi düşünmedim değil ki çok geçti artık...

Yurtlar karışık sevgili okurum odalar da her türden oda var diyebilirim mesela biz apart dairesi gibi bir odada kalıyoruz oda arkadaşım ve diğer odada bir Fransız kız ile yaşamaya çalışıyoruz :D  ,ortada ortak mutfak tuvalet ve banyoyu 3 ümüz kullanıyoruz .... Yurtta tek kişilik kalmak pek mümkün değil gibi ama üniversitemizdeki biz dahil 3 türk var ve 3. Arkadaş Erhan tek kişilik odada kalıyor ücteti pek farklı değil bizden ancak ben 20 kişilik koridordaki 2 duşu ortak kullanmayı tercih etmediğim için bu odayı seçtim ...Sabah yüzünüzü yıkamak için bile 50 mt yürümeniz gerek siz düşünün...

Yurtta ilk geldiğimiz zamanlar yan odalarda tadilat vardı adamlar müziksiz tadilat yapmıyor 2-3 yerde gördüm hoşta oluyor :D disko müzik eşliğinde tadilat yapıyorlar ama bunu şu yüzden söyledim bunun haricindeki günler de de yurtta partisiz müziksiz gün nadir diyebilirim ...

Koridorda elinizde alkol ile dolaşıp müziğe yönelmeniz yeterli odaya girdiğinizde reddeden Polak görmedim ama nezaket ve görgü kurallarına dikkat ediyorlar bunu unutmayın... Partilere elinizde Vodka ile giderseniz kral sizsiniz :D Zaten burada alkol ucuz Türkiyede yarımlık vodkayı 15 tl ye hayatta alamazsınız ....

Bira deseniz sudan ucuz ama birayı sevmeyen ben almayıda denemedim hiç... Ancak sudan ucuz iyebilirim hatta 5-6 şişe biranın depozitolu şişesini geri verim 1 bira beleşe alıyorsunuz ve bununla geçimini sağlayanlar da var.... Yurtlara el yapımı her meyveden aromalı ucuz vodka tanıtımları geliyor ama kör olma ihtimaliniz olduğu gibi(sadece kör olursanız şükredin) öledebilirsiniz risklidir denemeyin fazla derim....

Bulunduğumuz bölgede bir sürü blok var şimdi sayı versem gerçekten saymadım ama 8-10 kadar olduğunu tahmin ediyorum ve bu alanda ki cadde ayyaş insan kaynıyor adamlar sabahın erken saatlerinde içmeye başlıyor gece devam ediyor internetimizi bağlayan Alex hele tam bir alkolik :D Bu arada alex yaşamak için 1200 zloty yeterli burada demişti ilk günlerde sevinmiştik şu an 3250 zloty yi bitirmiş olmanın acısıyla yazıyorum daha ayın 18 i :ve 4 ay nasıl biter böyle bilmiyorum....

İlk zamanlar tabiki hiç bir şeyiniz yok ve valiniz de kısıtlı ihtiyaçlar la geldiğiniz için çok para harcıyorsunuz ama sadece ben değil her arkadaş benim gibi zaruri ihtiyaçlarla bile 2500 zloty kafadan gidiyor zaten....

3 Ekim 2014 Cuma

Polonya'dan Sevgilerle :D Lublin'e nasıl geldim ... Taharet Musluğuna Elveda...

Öncelikle Polonya Lublin 'den Sevgilerle diyerek başlıyorum sevgili okurum :)

Bayadır yazmıyordum sevgili okurum yazmaya ara verdiğim gibi Polonya 'ya geldiğim ilk günler blog işini bırakmayı bile düşündüm hayattan soğudum sevgili okur!!

Gelelim Lublin ' e nasıl geldim ,  ,Lublin 'e Türkiyeden nasıl Gidilir kısmını Ayrıntıları ile anlatıyorum iyi dinle sevgili okurum :D Gözünü çok iyi aç şimdi :D

Antalya dan TK 2409 kodlu uçak ile yaklaşık 1 saat uçuştan sonra İstanbul 'a vardım oradan kabin bagajım ve laptop çantamı alarak dış hatlar terminaline gittim diğer bagajı transit yolculuklarda sizin arkanızdan gönderiyorlar :D (ama ya bavul gelmezse diye tırsmadım değil çünkü buradaki diğer arkadaşın bavulu kayıptı bu gün almaya gideceğiz) neyse dış hatlar terminalinde pasaport ve çıkış işlemlerimi yaptıktan sonra TK 1765  no lu THY uçağı ile düştüm Polonya yollarına 2 saat 25 dakikalık  bir uçuşun ardından Varşova Choppin havalimanı na indik ama nasıl indik :D

Hayatımda gördüğüm en uzun pasaport kontrolü kuyruğuydu adamlar bu işi becerememiş :D İstanbul'u örnek almaları gerek bak :D Neyse girdil pasaport kuruğuna 1 saat bekledikten sonra türkler tabi grup oluşturduk araya kaynak almalar falan tam önlere yaklaştık türk çocuğun birisi otobüsüm var dedi girdi avrupa vatandaşları kısmına :D çocuk sıra beklemeden geçti gitti biz bakakaldık tabi arkasından :)

Derken arkadaşlar adamı gördünüzmü dedim kimse de ses yok :D sıradan çıkıp gitsem kontrolden kadın olmaz dese sıraya tekrar girmem imkansız :D birimiz gidelim gönüllü dedik ve o şanslı ben oldum valizlere bakın ben bir sorayım dedim demez olaydım :p gittim sordum kadın tamam gelebilirsiniz demesinmi çaktırmadan tamam gelin millet dedim hurraa bizim 1 saat ayakta bekleyen türkler gişeye hücum etti ama benim valizi getiren yok vay arkadaş dedim birisi sağolsun uzattı valizi ve el bagajımı :D lan biz bulduk adamlar benden önce gidecek vay çakalllar dedim gönderirmiyim 4 tekerlekli valizlerle drift yaparak en öne geçip ilk çıkan ben oldum :D tabi millette acaba soru soruyormu korkusu vs. olunca yine beni gönüllü ilk gönderdiler aslında :D orasına girmiyorum ...

Kontrolden geçtik damgamızı yedik hayde Türkiyeden Sevgilerle girdik havalimanına :D

Türkler gişe dışında kimler trenle gidecek dedik 5-6 kişi vardı tamam beraber gidelim dedik en alt kattaki bagaj alımdan bagajları almak için indik ulaaa herkes bagajı aldı benim ki yok lan hadeee en kortuğum olay bir kısmı beni beklemedi gitti :D sağolsun 2 arkadaş bekledi en sonunda benim bavul da gecikmeli geldi ilk iş 1 Minute mağzasından Play kart almak oldu 30 zloty de içine yükleyip paket almadan trende bitir me maceram da süperdi :D
Bu arada diğerleri para bozdurdular döviz e gidip kantorlarda Bu arada türk parasını da çeviriyorlar zloty ye haberiniz olsun he demedi demeyin sonra ...

Havalimanından en alt kattan çıkıp 175 numaralı otobüse binmeniz gerekmekte sevgili okurum amaç trenle Lublin e gitmek..  orada bilet otomatı var görmemeniz mümkün değil heh ondan normal bilet alacaksınız aman haa öğrnci almayın mahfederler sizi yakalarlarsa :D aldığınız bileti de otobüste makineye sokacaksınız makine bir ışın deliği atacak :D  atmazsa olmaz kaçak sayılırsınız otobüste bak :D  onun dışında kimse sormaz biletle mi bindiniz diye ..  Dw. Centrelna ya gideceksiniz sevgili okurum trene bineceksen oraya gitmen şart ama oraya gittikten sonraki kısmı bir sonraki yazımda anlatacağım vala yazarken belim yamuldu he takipte kal ma ama onuda yazıcam inşallah :D

Sonraki yazılarda Türkiye ye geri dönmeyi düşünüp ne zorluklar çektiğimi ilk günkü hayal kırıklıklarımı da anlatacğım,  arada gülüp bazen dertleşicez sevgili okurum ....

Haydi kal Sağlıcakla Sevgili okurum ...

24 Ağustos 2014 Pazar

Ucuz Uçak Bileti Mi ??? Dediniz Buradan Alayım :)

Selam sevgili okur uzun aradan sonra tekrar burdayım iyisindir inşallah :)

Öncelikle sevgili Okur Gideceğiniz Ülkeye her zaman alternatif seyahat yolları vardır ancak ben bu yazımda daha çok Polonya ya nasıl gidilir üzerinde duracağım ve ucuz uçak biletlerinden bahsedeceğim..

Eğer Polonya'ya gidiyorsan sevgili okur her halikarda İstanbul'a uğrayacaksın hatta benim gibi ben yol çekemem diyor da başka bir ilden gideceksen aktarmalı olarak dış hatlardan gideceksin :) ben çok ucuza kaçıcam dersen de daha fazla aktarma yapıp 1 bilemedin 2 günün yollarda ve havalimanı bekleme alanlarında geçebilir demedi deme okurum ;)

Gel gelelim alacağın uçak bileti konusunda ki alternatiflerin gideceğin ülkenin gideceğin Şehrine de bağlı tabiki ama ben Polonya ya varayım direk ordan geçerim diyorsan anlatıyorum .. Ben uzun yolları sevmem sevgili okur gideceğim yere en kısa yoldan en az yorularak nasıl giderim? e bakarım ama ben öyle değilim dersen sana da ucuz uçak biletlerini anlatıyorum biraz sonra :) Polonya Varşova(Warsaw) gideceksin diyelim oradan da diğer bir şehre gideceksin ve ucuz uçak bileti arıyorsun şimdi sana alternatif ve kendi bilet aldığım siteleri yazıyorum okurum ;

Bu siteler güvenilir ve özellikle Skyscanner diğer sitelere yönlendirir sizi ve farklı sitelerdeki fiyatları karşılaştırmanızı sağlayarak en uygun siteye sizi aktarır Giriş ekranından gideecğiniz tarih te biletinizi alabilirsiniz isterseniz dönüş biletinizide şimdiden alıp ucuza satın almış olursunuz ancak ben dönüşte gezer tozarım vize tarihim okuldan sonra da devam ediyor derseniz benim gibi almamanızı tavsiye ederim genelde uçak biletleri son 2 ayda artmaya başlar sıkıntı olmaz fazla ama aldığınız bileti iptal ettiremezsiniz (ki burada bussiness dan bilet almadığınızı varsayıyorum) o yüzden dikkatli olun ve gideceğiniz tarihe iyi dikkat edin .
Bineceğiniz şehri ve ardından WARSAW ı yani (waw kısaltmasını yazmanız yeterli) yazmanız yeterli Ülkelerin hava limanlarının kısaltmaları olur onları girerseniz daha garanti Warsaw için WAW ,Antalya için AYT gibi :)
Karşınıza çıkan seçeneklerden saati tarihi size uygun olanları seçip işlemlere devam edebilirsiniz ancak oraya varış saatinizi de göze alarak uçak bileti yapın ve oradan sonra nasıl gideceğiniz şehre ulaşacağınızı iyi planlayın okurum ...Bu arada genelde internette alınan biletlerde vergi ve kredi kartı ek ücretleri biner ve fiyat 50-100 tl kadar fark eder buna da dikkat edin okurum ... Diğer bir konu eğer SMS ile bilgilendirme seçeneği var ise kesinlikle işaretleyin derim herhangi uçuş ve rötar değişikliklerinde anında haberiniz olur ve gereksiz teklikelerden streslerden kurtulur en olmadı SMS i gişede gösterip biletinizi alırsınız ;)  Bu arada e aldım para yı verdik biletim  yok mu dedin okurum :) Biletini mail yolu ile ya da mesaj bildirimi almışsan mesaj yolu ile sana atarlar ki bunlara da gerek yok ama yinede gelen mail'in çıktısını alın yanınıza bulunsun ancak pasaportu yetkili fitmaya gösterdiğinizde size biletinizi verecektir yani biletim yok diye üzülmeyin :)

Bir sorunuz olursa çekinmeden sorun :) Twitter DM olarak , forum altından ve sol taraftaki linklerden Facebook yolu ile sorabilirsiniz yazılarımı sizlerin sorularına göre güncellemekteyim :)

4 Ağustos 2014 Pazartesi

Polonya Vize başvuru Formunu Nasıl Doldurulur? mu dedin Sevgili Okur buradan alayım :)

Öncelikle şu adresten başvuru formunu indirebilirsin sevgili okur ;  Başvuru Formu

Formu indirdin açtın baktın bu ne mi dedin şimdi anlatıyorum :)

Resimlerde ayrıntılı olarak anlattım sevgili okurum anlamadığın yer olursa yine benimle yandaki linklerden twitter DM yada Fb aracılığı ile sorabilirsin :)

Ek Notlar burada sevgili okurum ;
7. Maddeyi Her 5 kişiden 2 si boş Bırakıyor O Kısma ''T.C' yazmanız yeterli

Davetiye Mektubu Diye Belirtilen Kısım = KABUL MEKTUBUNUZ

31. Maddeye Sadece Okul Adresi yazmanız yeterli , davetiye olmaması durumunda kalacak
yerlerinizi yazmanız gerekiyor ki davetiye mektubunuz olmadan vize ye başvurmanız anlamsız :)

Tarih Ve İmza 2 Kez , 3. sayfadaki 2 Boşluğa da atılıyor 36. Ve 37. Maddelere de Tarih ve İmza Atıcaksın sevgili okur
Unutma!!

Polonya Uçak Bileti Tercihleri
Polonya Para ve Banka İşleri

3 Ağustos 2014 Pazar

Bu Yazı Özel Bir İnsana :)

Bu alanı ve yazdıklarımı özel bir insana ithaf ediyorum sevgili okur hani o çiçeğime :)

Çok romantik bir adam olmamakla beraber odun da değilim sevgili okur :)

Yani işaretlerle 2-3 kalp yapabiliyorum şükür :D

Birazdan bu yazıyı okuyacak olan çiçeğime sevgilerle :))

<3  <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 :* :* <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Arkada Nelerimi Bırakıyorum Sevgili Okur Gel Dertleşelim :)

Önceki yazılarda da bahsettim sevgili okur Erasmus+ ile gitmeye hak kazandığım ilk zamanlar biraz gitmek istemedim sevgili okur nedeni sevdiklerimi bırakıp gitmek gidip de dönememek korkusuydu sevgili okur , ama bunları atlattım ve koyver gitsin dedim sevgili okur ama koyulup ta gidilmiyor işte...

Tabi arkam da kimleri mi bıraktım sevgili okur En önemlisi ailemi , dostlarımı , samimi ama bir o kadar gaddar hocalarımı :) bir de biricik sevdiceğimi (adını da siz buluverin)  bırakıyorum sevgili okur hepsi Allah(c.c) a emanet artık ....

O değilde sevgili okur kendim çok çektim yare de çok çektirdik be okur ne çektik be sevgili okur :)

Sen sen ol sevdiklerinin gönlünü al öyle veda et sevgili okur he birde sevdiklerine döneceğim diye söz ver oralarda kalıpta sevdiklerini de unutma sevgili okur tecrübe ile sabittir ki dünyanın neresine gidersen git sevgili okur insanın Memleketi gibisi yok inan buradaki Ülker , Eti püskevitleri bile özleyecek belki elini silecek kokulu ıslak mendil bulamayacaksın sevgili okur bunları da mı özlicem deme sevgili okur özleyeceksin!