21 Ekim 2014 Salı

ESKİ LEHİSTAN 'ın BAŞKENTİ KRAKOW GEZİSİ

Tekrardan Merhabalar sevgili okur ;
 bu gezimi geçen haftalarda gerçekleştirdim ancak yazma fırsatım olmadı zaten gezi baya olaylı olduğu için şokunu 2-3 gün atamdım :D
Zaten Krakowa gitmek istiyordum ama Master Turun ücretsiz rehber eşliğinde gezisi vesile oldu diyebilirim sabah 12 de Krakowda Olmamız gerekiyordu ancak Lublin den Krakow 'a tren en az 4-5 saat sürüyordu ve bunun için 6:12 trenine sabah biletimizi önceden aldık ancak tren garına önceden varmamız için 4:30 da kalkıp yollara düştük :)

Tren garına birazda erken vardık daha vakit varken birşeyler atıştırdık Yurtta ki 2 türk arkadaşımdan birisi olan Erhan gece uyumamış uyku gözlerinden akıyordu resmen bende tam alamamıştım halsizdik tani :D

Tabi tren garında Krakow turuna katılacak olan bir düzine Türk ile karşılaştık selamlaştık ama çok muhatap olmadık neden bilmiyorum içimizden gelmedi aralarından birisi ile anlaştık Serhat adı sonrada o da bize katıldı Krakow da ...

Tren Yolculuğumuz başladı ve bizim bölmeye kimse oturmayınca yolculuk boyunca yatarak yola devam etme fırsatımız oldu normalde dolu oluyor ,arada kalkıp çantamızdan aparatif abur cuburlarımızdan atıştırdık , yol boyunca geçtiğimiz yerler hep sisli olduğu için pencere camından da bakacak birşey yoktu hep uyuduk , ama o tren uykusu olmasa baya halsizdik ve yorgunduk....
Tren krakow a vardığında ilk iş Serhat'ı bulduk başka vagondaydı inince göremedik sonra hepimiz de açlık olunca Burger King 'e oturduk bizim Lublin de Burger King yok tabi afiyetle yedik yemeğimizi :) Bu arada buraya ingilizce yoksunu gelen Türkler olduğunu da gördüm diğer gruptakiler resmen ingilizce konuşma yoksunular ama gelmişler tabi kime ne onlarda yaşıyor iyi kötü bizene :D

Yemekten sonra 2 zloty verip tuvalete girdik trenden akşamdan kalma gibi çıkınca üstümüzü başımızı bir düzeltelim dedik Serhat ile Erhan kıyafetlerini değiştirdiler tabi sıcak diye bende üst ceketimi çıkarttım ve çantanın yanına sıkıştırdım ..

Saat 12 de Toplanma alanında toplandık Radio Guide lar dağıtıldı herkeze grup 2 ye bölündü ve gezi başladı Rehberimiz Polonyalı konuşması güzel ama bazı kelimeleri arada unutan eğlenceli bir bayandı :)

Gezi boyunca ilkginç tarihi olayları anlattı ve genelde eğlendirdi :)
Olayların çoğunda türklerin de katkısı olduğu bizi gururlandırdı diyebilirim :)
Gezi genel anlamı ile eğlenceli ve güzel geçti diyebilirim taaki akşam saatlerine kadar ...
Aşağıfaki Ejderha bakire kızları yiyormuş :p Rehberimizin yalancısıyım bakın :D
Her 5 dakikada bir ağzından alev püskürten bu ejderhayı meraklı arkadaşlar fotoğraflayacak diye dakikalarca başında bekledik diyebilirim :D
Ejderha yı da gördükten sonra yıllarca Lehistan'a başkent olmuş Krakow 'un kalesini gezdik ...
Akşam Saatlerine doğru Türkiyede Üniversiteden arkadaşım Erenay ile araştık ve buluştuk , onunda yardımıyla çevrede kalacak hostellere baktık herkes önceden ayarlamış biz bulamazsak Trene atlar döneriz demiştik ki Trende bulamayınca ortada kaldık yorgunluktan bitmiş bir halde 5-6 hostel gezdik Master Tur görevlileri 6 Hostel aramışlar hepsi dolu ve hostel bulamayınca Erhan ve Serhat gece Clup'ta takılır sabahları diye çılgınce bir fikir buldular ve harbi harbi yapacaklardı ama yorgunluktan ayaklarımda enerji kalmayan ben bunu göze alamıyordum :D  eğer gece yi Clup ta geçirseydik Krakowdan paçayı kurtaramazdık :D
Tren ve Otobüslerden Emin olmak için gara gittik Tren garı ve Otobüs garı hemen hemen aynı yerdeydi tren bulamayınca koşturarak otobüs sorduk Erhan koşturmadan yorulmuş dışarda sigarasını içerken Serhat la ben şans eseri 5 dakika sonra kalkıcak olan otobüsü gördük ve gişeye gidip sorduk kadın bileti aşağıdan alacaksınız deyip peron numarası söyledi ben arkamı döndüm koştururken Serhat kolumdan tuttu bilet dedi lan aşağıdan dedim ama nasıl koştuk anlatamam :D  Sanki özgürlüğü yakaladık he :D
Bir baktık otobüs beklerken küçük bir servis sıra var baya bilet şöförden alınıyordu ben sırada beklerken Erhan ve Serhat otomattan yiyecek birşeyler aldılar birşey yememiştik ve açtık ama vakit yoktu son anda serviste açılı koltuklarla kendimize yer bulduk ve 5 saatlik bitmeyen yolculuğumuz başladı Servise 7 gibi bindik ve Lubline indiğimizde gece 12 falandı Erhan vay arkadaş dedi hava karanlıkken çıktık karanlıkken geldik :D
Taksiye atlayıp yurda varmadan indik açtık çünkü ve Döner Kebapçımızdan yemeğimizi alıp odalarımıza çekildik ve deriiin bir ohh çektik :D