18 Ekim 2014 Cumartesi

Lublinde Yaşam Ve Yurt Hayatı ve Alkol

Yazmaylı uzun zaman oldu sevgili okurum bu sırada tabiki bir sürü macera yaşadım ancak hepsini yazacak kadar vaktim olmadı Erasmus Programındaysanız hızlı yaşamaya alışmanız gerek sevgili okurum hele ki evde oturmayı sevmeyen biri iseniz vay halinize :)

İlk haftalarda son derece lüks yaşam alanlarımdan ayrılıp ilkkez toplu yaşam alanına geçiş yapan ben ilk günler çok zorlandım hatta dönmeyi düşünmedim değil ki çok geçti artık...

Yurtlar karışık sevgili okurum odalar da her türden oda var diyebilirim mesela biz apart dairesi gibi bir odada kalıyoruz oda arkadaşım ve diğer odada bir Fransız kız ile yaşamaya çalışıyoruz :D  ,ortada ortak mutfak tuvalet ve banyoyu 3 ümüz kullanıyoruz .... Yurtta tek kişilik kalmak pek mümkün değil gibi ama üniversitemizdeki biz dahil 3 türk var ve 3. Arkadaş Erhan tek kişilik odada kalıyor ücteti pek farklı değil bizden ancak ben 20 kişilik koridordaki 2 duşu ortak kullanmayı tercih etmediğim için bu odayı seçtim ...Sabah yüzünüzü yıkamak için bile 50 mt yürümeniz gerek siz düşünün...

Yurtta ilk geldiğimiz zamanlar yan odalarda tadilat vardı adamlar müziksiz tadilat yapmıyor 2-3 yerde gördüm hoşta oluyor :D disko müzik eşliğinde tadilat yapıyorlar ama bunu şu yüzden söyledim bunun haricindeki günler de de yurtta partisiz müziksiz gün nadir diyebilirim ...

Koridorda elinizde alkol ile dolaşıp müziğe yönelmeniz yeterli odaya girdiğinizde reddeden Polak görmedim ama nezaket ve görgü kurallarına dikkat ediyorlar bunu unutmayın... Partilere elinizde Vodka ile giderseniz kral sizsiniz :D Zaten burada alkol ucuz Türkiyede yarımlık vodkayı 15 tl ye hayatta alamazsınız ....

Bira deseniz sudan ucuz ama birayı sevmeyen ben almayıda denemedim hiç... Ancak sudan ucuz iyebilirim hatta 5-6 şişe biranın depozitolu şişesini geri verim 1 bira beleşe alıyorsunuz ve bununla geçimini sağlayanlar da var.... Yurtlara el yapımı her meyveden aromalı ucuz vodka tanıtımları geliyor ama kör olma ihtimaliniz olduğu gibi(sadece kör olursanız şükredin) öledebilirsiniz risklidir denemeyin fazla derim....

Bulunduğumuz bölgede bir sürü blok var şimdi sayı versem gerçekten saymadım ama 8-10 kadar olduğunu tahmin ediyorum ve bu alanda ki cadde ayyaş insan kaynıyor adamlar sabahın erken saatlerinde içmeye başlıyor gece devam ediyor internetimizi bağlayan Alex hele tam bir alkolik :D Bu arada alex yaşamak için 1200 zloty yeterli burada demişti ilk günlerde sevinmiştik şu an 3250 zloty yi bitirmiş olmanın acısıyla yazıyorum daha ayın 18 i :ve 4 ay nasıl biter böyle bilmiyorum....

İlk zamanlar tabiki hiç bir şeyiniz yok ve valiniz de kısıtlı ihtiyaçlar la geldiğiniz için çok para harcıyorsunuz ama sadece ben değil her arkadaş benim gibi zaruri ihtiyaçlarla bile 2500 zloty kafadan gidiyor zaten....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder